De Reddin methode is gebaseerd op het 3-D Leadership Model van professor W.J. Reddin. Dit model is een beproefd instrument om de effectiviteit van managers te verbeteren, met veel nadruk op het definiëren van bevoegdheden en verantwoordelijkheden in termen van resultaten. Resultaatgerichtheid vereist dat een geformuleerde strategie wordt omgezet in operationele, realistische en uitdagende meetbare doelstellingen.
Top-down prioriteren en bottom-up participeren moet leiden tot een motiverend en ondubbelzinnig contract tussen directie en managers, managers en medewerkers.
Binnen dat kader:
De implementatie van de Reddin methode vergroot het zelfvertrouwen bij het managen en zorgt voor structuur op “terreinen waar ik maar wat deed”, zoals deelnemers het uitdrukten.
De Reddin methode biedt een resultaatgericht managementsysteem dat zowel een uitgangspunt als een doel is. Een manager die de Reddin methode hanteert, richt zich op situationeel management, teamwork en resultaten. Dit leidt tot een aanzienlijke verbetering van de output van mensen en hun organisatie. ‘Managementontwikkeling en organisatieontwikkeling’ betekent dat managers en medewerkers de middelen ontvangen om hun organisatie om te vormen tot een succesvol systeem, waarin het managen van de resultaten wordt gezien als een continu bedrijfsproces.
Mensen streven naar persoonlijke groei. Het Reddin-model voor de effectiviteit van managers stelt dat iemands ware potentieel alleen kan worden gerealiseerd door grote effectiviteit. Het succes van een organisatie is het resultaat van de persoonlijke en gezamenlijke effectiviteit van het management en de medewerkers.
Mensen verschillen en situaties veranderen. Hoe kan succes worden gemanaged? De Reddin methode biedt u de mogelijkheid uw eigen gedrag te beheersen en het gedrag van anderen positief te beïnvloeden. U krijgt greep op verandering, in plaats van dat het tegenovergestelde gebeurt.
De resultaatgerichte Reddin methode leert u hoe u middelen voor hoofdzaken inzet, een stijl die uw medewerkers zal stimuleren om te innoveren met onmiddellijke resultaatverbetering als doel.
Succesvolle organisaties steunen op teamwork en het vermogen van de teams om effectief te reageren op de omgeving waarin ze actief zijn. De Reddin methode zorgt voor een unieke teamstijl die het teampotentieel ontwikkelt om flinke synergetische effecten te bereiken.
Meetbare resultaten van het implementeren van de Reddin methode zijn:
Op basis van Reddin’s 3D Management Concept kunnen organisaties een nieuw, op effectiviteit gestoeld organisatiesysteem implementeren en ontwikkelen en op iedere belangrijke leidinggevende positie resultaten behalen.
Dit resultaatgerichte organisatiesysteem stoelt op twee principes:
Strategische match biedt het topmanagement:
De implementatie van Reddin’s 3D Management Concept resulteert in de implementatie van effectiviteitsprocessen voor iedere positie in de organisatie. Deze processen zullen ervoor zorgen dat de resultaten aan de verwachtingen voldoen. Ze waarborgen dat alle ideeën, initiatieven, beslissingen en doelstellingen met succes en optimale inspanningen worden uitgevoerd. Het zorgt voor de effectiviteit waarmee mensen input in output omzetten en voor de transformatie van ideeën in actie. Door middel van dit proces ontwikkelt elk lid van de organisatie een hoge mate van betrokkenheid bij de resultaten van zijn positie en de strategische resultaten van de organisatie. In de meeste organisaties leveren mensen wat ze denken dat er van hen verwacht wordt, ongeacht het werkelijke resultaat. De Reddin methode ontwikkelt het bewustzijn van mensen om hun vaardigheden te concentreren op het behalen van resultaten, in plaats van slechts routines en routinematige taken uit te voeren. De Reddin methode biedt een leidraad om ervoor te zorgen dat inspanning en toewijding systematisch leiden tot een verbetering van de effectiviteit van de organisatie.