3D Managers Effectiviteit Seminar - Profijt
Profijt voor organisaties
-
Individuele en afdelingsverantwoordelijkheden (rollen) worden verduidelijkt in termen van resultaten (output).
-
Versterking van leiderschap, delegatie, planning en doelgerichtheid
-
Een enorme verbetering van teamwork en van samenwerking tussen afdelingen
-
Afname van gevestigde belangen, interne gerichtheid destructieve politieke spelletjes
-
De organisatie wordt flexibeler en meer veranderings- en vernieuwingsgezind
-
Toename van creativiteit en vernieuwingsdrang
-
Grotere openheid, oprechtheid en wederzijds vertrouwen binnen de onderneming
-
Betere inzet van competenties
Het 3-D Managers Effectiviteit Seminar stimuleert verandering binnen de organisatie, gebaseerd op effectiviteit, een gemeenschappelijke taal en duidelijkheid over verantwoordelijkheden en bevoegdheden.
Het 3-D Managers Effectiviteit Seminar wordt ingezet als verbetering van teamwork, flexibiliteit en open communicatie nodig is voor de realisatie van de ondernemingsdoelen.
Profijt voor managers
Output management
-
Managers gaan ‘managers effectiviteit’ zien als centrale waarde.
-
Ze leren het ‘output management proces’ te besturen. Ze leren vast te stellen wat hun bijdrage is aan het totaal van de onderneming, hoe daar samenhang in aangebracht wordt en hoe de dagelijkse besturing plaatsvindt.
Situationeel management
-
Managers leren de praktische toepassingen van de 3-D theorie die door Bill Reddin is ontwikkeld en gevalideerd, waardoor ze:
-
Meer bewust worden van de impact die hun managerstijl heeft op anderen
-
Beter in staat zijn mensen en situaties zorgvuldig en objectief te analyseren
-
Meer basistijlen ontwikkelen die nodig zijn om situaties effectief te managen
-
Situaties effectiever kunnen veranderen
Team management
-
Managers leren wat effectief teamwork is, wanneer het noodzakelijk is om teamwork toe te passen en hoe synergie wordt verkregen door teamwork.
-
Ze verbeteren hun interactie vaardigheden en leren om te gaan met spanningen en conflicten.
-
Ze leren om betere en meer geaccepteerde beslissingen te nemen. Daardoor zijn ze ook beter in staat vergaderingen effectiever en ook korter te maken.
-
Ze leren hoe ze het beste kunnen werken met mensen met verschillende stijlen en hoe ze de in een team beschikbare kennis en vaardigheden het beste kunnen benutten.
Feedback
-
Managers versterken hun vaardigheid om positieve feedback te geven en te ontvangen.
-
Hun bereidheid om directe feedback te geven en te vragen neemt toe, evenals de bereidheid om medewerkers open en recht door zee te coachen en dat te zien als een normaal onderdeel van hun functie.
Profijt Algemeen
-
Het seminar draagt in belangrijke mate bij aan de ontwikkeling van een resultaatgerichte (prestatiegerichte) cultuur, resultaatgerichte (prestatiegerichte) managers en resultaatgerichte (prestatiegerichte) teams.
-
Veel aandacht wordt besteed aan ‘leren’ als kritische succesfactor.
-
Als werkmethode wordt een ‘action learning’ model toegepast waarbij teamleren plaatsvindt in plaats van een individuele ontwikkeling van managers.
-
Het seminar is gericht op resultaten op gedragsniveau en op organisatieniveau, naast realisering van specifieke resultaten en persoonlijke doelen.
-
Het seminar is een belangrijk bij organisatieontwikkeling
-
Met het seminar komt een competentiegerichte MD ontwikkeling op gang.
-
Het is gericht op situationeel leiderschap en op coaching (ontwikkeling van de competenties van medewerkers).
-
De verantwoordelijkheid voor ontwikkeling wordt bij de deelnemers gelaten. Ze zijn de ‘case manager’ van hun eigen ontwikkeling.
Belangrijke kenmerken van de Reddin methode zoals die over het algemeen wordt ervaren:
-
Met de Reddin methode leren managers hoe ze hun resultaatgerichtheid (prestatiegerichtheid), hun effectiviteit en hun organisatie blijvend kunnen ontwikkelen en vernieuwen.
.